Forum Polskie Forum L2X Strona Główna Polskie Forum L2X
L2eXtreme
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

BOUNTY HUNTER (by karol66) poradnik

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Polskie Forum L2X Strona Główna -> Newbie Guide
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ufty
Moderator
Moderator



Dołączył: 06 Lut 2006
Posty: 137
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/9
Skąd: z dzielnicy portowej Giran

PostWysłany: Śro 6:26, 10 Maj 2006    Temat postu: BOUNTY HUNTER (by karol66) poradnik

tekst pochodzi z forum [link widoczny dla zalogowanych] a autorem tekstu jest "karol66".

BOUNTY HUNTER (by karol66)


WSTĘP

Dorfy są unikalnymi postaciami w L2 – jako jedyne mają dostęp do dwóch bardzo ważnych umiejętności – craftingu (tworzenie przedmiotów) i spoil’owania (pozyskiwania materiałów do produkcji przedmiotów) – żaden human, ork czy dark gey tego nie potrafi.
Jak można najkrócej scharakteryzować dorfa?
Mały, powolny, bardzo wytrzymały ale niezbyt dobry w walce i przede wszystkim BOGATY.
Bogactwo dwarfów płynie z możliwości bądź tworzenia broni/pancerzy bądź z pozyskiwania dodatkowego lootu z potworów – inni gracze są zawsze naszymi klientami.



ROZWÓJ POSTACI

Nie będę się rozwodził długo nad podstawowymi informacjami – przedstawię to w telegraficznym skrócie.

Zaczynasz jako Dwarf Figher i nie umiesz nic.
Jak najszybciej (ok. 6-7 lev) powinieneś nauczyć się 2 podstawowych umiejętności które będą życiowym credo Bounty Huntera: spoil & sweep.
Walcząc z potworami rzucasz na początku walki spoil i jeśli po zabiciu moba świeci się on na niebiesko => używasz skila sweep po to by pozyskac dodatkowy loot z niego.
Nie masz żadnej specjalizacji w konkretnej broni wiec możesz walczyć tym czym chcesz ale polecam Ci szczególnie bronie z rodziny „dual fist” – są dla dwarf fightera najlepsze.
I tak do 20 poziomu.

Na 20 lev możesz zrobić dość prosty quest na zmianę profesji i zostać Scavengerem.
Jako scavenger będziesz otrzymywał wraz z kolejnymi levelami kolejne wersje umiejętności spoil oraz będziesz mógł szkolić się w posługiwaniu się bronią typu blunt lub spear.
Tak naprawdę do wyboru masz 3 rodzaje broni:
- Blunt: bron bardzo celna, szybka ale mająca małe szanse na zadanie obrażeń krytycznych. Zdolność specjalna tej broni: stun (mała szansa powodzenia)
- Spear: bron mało celna, wolna ale rażąca kilka potworów na raz jeśli stoją obok siebie. Zdolność specjalna tej broni: AE dmg (stosunkowo słabe)
- dual swords: do 32-40 lev uznawane za potencjalnie najlepsza bron dla dwarfa mimo że nie ma on żadnych umiejętności z nimi związanych. Charakteryzują się sporymi obrażeniami i dużą szansą na obrażenia krytyczne.
Moja opinia na temat broni dla Scavengera jest prosta – jeśli grasz sam lub w grupach używaj dual swords lub blunta. Jeśli natomiast często grasz w teamie z kolegą healerem => spear’ów.
Poza decyzją o wyborze broni gra się praktycznie tak samo jak przed 20’tką – spoil&sweep do skutku.
Pojawi Ci się też jeden nowy skill – AE spoil (opłacalny tylko jeśli używasz speara i lejesz kilka mobów na raz).


Na 40 lev możesz zmienić profesję ze Scavengera na Twoją profesję docelowa – Bounty Huntera.
Musisz wykonać 3 questy z których jeden da Ci przedsmak tego co Cię czeka w przyszłości – nie będziesz wstanie go zrobić sam i będziesz musiał skorzystać z pomocy gildii.
Jeśli chodzi o broń to ciągle masz te same możliwości co wcześniej (blunt, spear, dual swords) ale im wyżej wylevelujesz tym coraz mniej będzie Ci się opłacało używać dual swordów (ok. 50-52 lev stają się już zdecydowanie gorsze od blunta).
Jako BH zyskasz też jeden nowy skill – Fake Death (użycie go spowoduje, że moby mogą uznać Cię za zmarłego i przestaną Cię atakować).
I to już niestety koniec Twoich umiejętności – teraz do 75 lev czekają Cię już tylko kolejne upgrade już posiadanych skili.


LEVELOWANIE

Wybierając BH zdecydowałeś się na to, że będziesz słabszą klasą od innych pod każdym względem.
Nie widać tego od razu wyraźnie ale z czasem będziesz dostrzegać tą „subtelną” różnicę.

Do 20 lev jesteś prawie tak dobry jak większość tanków (ewentualne słabości nadrabiasz lepszym ekwipunkiem bo Cię na to stać).
Na 20 dostajesz jeszcze dużego „kopa” kupując dobry ekwipunek D grade i czujesz się jak młody bóg ale od 30 w górę zaczynasz już wyraźnie widzieć ze zabijesz moby wyraźnie wolniej niż inne klasy i coraz częściej i dłużej musisz restować.
Oddech złapiesz znowu ok. 40 lev jeśli będzie Cię stać na zakup top C grade ale to już będą ostatnie chwile miłego grania – od 45-48 lev dojedziesz do wniosku ze BH w ogóle już się nie daje grac solo.
Ale nie ma tragedii – BH są mile widziani w grupach i gildiach JEŚLI DZIELĄ SIĘ SWOIMI SPOILAMI. A jeśli się nimi dzielą to bycie BH zaczyna tracić sens – po co godzić się ze słabościami tej klasy jeśli zyskujesz tyle samo dodatkowego lootu co inni w Twojej grupie?
Odpowiedzią na to pytanie jest mała liczba wysokolevelowych BH (nie licząc BH botów i farmerów) NIE MA SENSU granie ta postacią na wyższych lev.
Chyba że....
Chyba że masz „odpowiednia” grupę 2-3 znajomych z którymi często grasz lub drugi account z healerem.
W takimi „mini teamie” możesz odgrywać ważna role, nie ograniczająca się tylko do spoilowania i choć dzielisz się lootem to jest was na tyle mało, że ciągle jest to opłacalne.
Żeby taki team był efektywny zawsze musi się składać z dwóch podstawowych postaci: BountyHunter i Healer-Buffer.
Trzecia postać może być właściwie dowolna a przykładowe scenariusze to:

1. DD (damage dealer czyli dowolny dagger/bow user)
W tej konfiguracji będziecie raczej polować na pojedyńcze, niezbyt wytrzymałe moby. Ty będziesz je pulowal (BH nie ma taunta więc żeby utrzymać moba na sobie choć przez chwilę musi zaczynać walkę), asystować Ci będzie DD który tak naprawdę zabije moba a healer leczy i sleepuje/rootuje jeśli pulnie wam się więcej niż 1 mob.

2. Destroyer lub inny Spear user
Choć dwarfy mogą używać spear to damage jakie zadają tą bronią nie jest imponujące. Nieźle natomiast mogą walczyć w teamie gdzie są druga postacią ze spear – można wtedy bić wiele mobów na raz zabijając je bardzo szybko.

3. AE DD Caster
Nieźle też działają grupy gdzie dwarf puluje grupy mobów, uzywa AE spoila + speara do zlapania agro a całość roboty odwala caster mający czary obszarowe.

W takich przykładowych „mini teamach” BH może poczuć, że jego rola nie sprowadza się do naciskania 2 klawiszy spoil&sweep a loot i XP będą bardzo przyzwoite.


PvP

Jak pisałem BH nie jest postacią do PvP – jego użyteczność w siege, arenie lub GvG sprowadza się do dwóch słów: „another target”.
BountyHunter ma sporo HP ale co z tego jeśli jest wolny i zadaje małe obrażenia a jego stun rzadko działa (właściwie tylko na casterów). W starciu z innymi tankami przegrywamy zazwyczaj bo oni zabiją nas szybciej niż my ich, magowie nas zastopują lub zdejmą 2 czarami a bow/dagger userów nigdy nie dogonimy.
Jedyna zaletą dorfa w PvP jest to, że w zamieszaniu rzadko jest brany na cel – po co zabijać gościa który ma dużo HP a mało może zrobić? (najpierw eliminuje się zazwyczaj mniej wytrzymałych ale mogących zadać duże dmg przeciwników).
Warto więc spróbować dorfem wziąć na cel jakiegoś castera i zabić go używając stuna – w osoby z niskim CON ma on spore szanse wejścia.
W przypadku jakiś walk 1:1 (np. arena) jedynie słuszna taktyka to tzw: SPP („Stun Potion Pray).

Inaczej się ma sprawa z utarczkami w dungeonach i zabijaniu botów.
Dzieki Fake Death możemy zagrować na siebie dużo mobów, pobiec do wrogiego teamu i użyc FD by moby zagrowały się na nich i wybiły (tzw: train).
Warto jednak wiedzieć że:
- agrować należy takie moby które mają social do mobów które bije gracz/team którego chcemy trainować
- nie możemy wziąć na siebie zbyt dużo mobów (dla mnie graniczna ilością jest ok. 15 green) bo robiąc train i ciągnąc moby do miejsca gdzie jest nasz „przeciwnik” dostaniemy trochę damage i gdy w momencie użycie FD padniemy na ziemie to moby nie przeskocza od razu na innych graczy – zazwyczaj wywala nam jeszcze 1-2 ciosy każdy
- mając na ogonie train używamy FD tylko wtedy gdy nasz cel walczy z mobem (jeśli właśnie zabił moba i jeszcze nie zdążył się wziąć za następnego => wstrzymajmy się z użycie FD bo jest duża szansa ze nam się nie uda pozbyć agro jeśli przeciwnik jest „pasywny”)
- po zrobieniu FD, gdy moby przeskoczą już na innych graczy, NIE ODCHODZIMY od nich. FD ma to do siebie, że jeśli nie ruszamy się z miejsca gdzie go użyliśmy to moby nie będą się na nas ponownie agrować i gdy nasza ofiara(y) już padnie będziemy mogli spokojnie podnieść itemy które dropneła. Jeśli odejdziemy na pewna odległość i potem wrócimy – moby znowu zaczną nas „widzieć” i agrować się na nas.

(edit: suplement)
Odnosnie trainowania botow warto wiedziec ze najprosciej trainowac boty w dungeonach bo tam maja monstery 2-4x HP i sa dosc dobrze skoncentrowane. W tym celu najlepiej wybrac dungeony z
deep blue mobami dla nas (jestesmy w stanie wiekszego traina pociagnac).
Jesli polujemy na boty campujace otwarte przestrzenie to najprawdopodobniej grupy wieksze niz 4 osoby mozemy sobie odpuscic (grupa botow za szybko zabija moby 1x HP a poza tym ciezko zebrac dostatecznie duzo mobow z okolicy) chyba ze w poblizu jest tzw. "leader mob" (jest to jeden mob 5x HP i 5-6 mobkow obstawy).
Trainowac ludzi boss mobami probowalem we wczesnym C2 ale blue dla mnie boss walil mnie za 800 dmg wiec bylo to niewykonalne - byc moze w C3 jest inaczej.
Trainowanie grupy botow powinnismy zaczac od zerkniecia jak sa skonfigurowane, ktory to healer, czy jest sleeper etc.
Jesli ustalamy ze sleeper i healer to jedna osoba to robimy traina i bezposrednio po napuszczeniu mobow na boty dopadamy healera i stunujemy go.
Warto wiedziec ile mniej wiecej CP maja healerzy na okreslonych levelach.
Jesli np. widzimy ze healer jest ok 50 lev tzn ze ma >1000 CP.
Przy pierwszym stunie zerkamy ile mu ten stun zadal dmg - powiedzmy ze <200.
To znaczy ze mozemy zupelnie bezkarnie stunowac go 5x bo morderstwo zaliczy nam tylko w przypadku gdy zabieramy gosciowi ostatni punkt HP a nie CP.
Kluczowe sa pierwsze sekundy traina - jesli utrzymamy healera przez 15 sek wylaczonego to najprawdopodobnie te 10-15 mobow ktore puscilismy w trainie zabije glownego tanka a dalej juz caly team sie posypie. Jesli natomiast healer utrzyma go przy zyciu zbyt dlugo to ilosc mobow spadnie szybko i w rezultacie caly train diabli wzieli.
Warto wiedziec ze boty najczesciej sa afk ale maja ustawione alarmy na okreslone zdarzenia. Alarm wlacza sie gdy:
- HP kogos z teamu spada <25-50% (zalezy jak sobie gosc ustawil ale default jest 25%)
- ktos padnie
- kogos z teamu zaatakuje gracz
- gracz pojawi sie w jakims okreslonym zasiegu (zazwyczaj ustawiaja dosc niski - na poziomie "strzalu z luku")
- ktos cos powie na /say
Czyli jesli chcemy nie alarmowac botow to powinnismy:
- przygladac sie im z daleka i podejsc do nich dopiero z gotowym trainem
- na podstawie ilosci osob w teamie botow i szybkosci z jaka zabijaja moby etc ustalic sobie minimalna liczbe mobow jakies musimy wziac na train i pomnozyc ta liczbe przez 2
- jesli chcemy sprawdzic czy bot odpowiada nie uzywajmy say ani whisper tylko mowimy na kanale shout
- nie sprawdzamy czy gosc jest afk walac go i czekajac na reakcje - powinnismy byc na tyle kumaci zeby samemu okreslic czy ktos botuje czy nie tylko na podstawie jego zachowania






CUSTOMIZACJA POSTACI

Grając BH, po 40 lev (a właściwie po 52 lev) możemy się zdecydować nieco zmienić charakterystyki naszego dwarfa.
Sensowne wydają się trzy drogi rozwoju:


1. Meat Shield
To jest dwarf który stawia na wytrzymałość kosztem zadawanych damage.
Robimy sobie dyesy +5CON/-5STR (uwaga: nie osłabiamy DEX bo to spowalnia nasza szybkość poruszania się!)
Kupujemy seta z bonusem do CON/HP (Full plate set, doom set, nightmare set)
Kupujemy bron z bonusem +25% do HP.
W rezultacie mamy postać która ma BARDZO dużo HP i CP (CP zależa od CON, levelu i klasy) ale zadaje mały damage.
Ten wybór może się nie najgorzej sprawdzać w PvP – wysokie CON daje nam duża odporność na stun, możemy po 61 założyć Nightmare set dający nam odporność na root/sleep a masa HP powoduje ze dłużej nas zabijają.
W rezultacie nasza postać jest „unstopable” – tzn idzie do przodu i choć wiele nie robi to nie można jej zatrzymać.
Ta opcja jest też super do trainowania – mając dużo HP możemy robić trainy z z większej ilości mobów.
Natomiast korzyści w PvM nie ma – mamy za mały damage żeby złapać agro więc po co nam tyle HP?


2. Damage Dealer
To określenie to lekka przesada ale tak czy inaczej da się w dwarfie zwiększyć ilość zadawanych obrażeń o ponad 50% w stosunku do „standardowych” a to już sporo.
Robimy sobie dyesy +5STR/-5CON (nieliczni próbują iść w +DEX ale nie słyszałem żeby byli zadowoleni)
Kupujemy seta z bonusem do STR i/lub damage (BW set, tallum lub majestic).
Robimy sobie bron z S.A. haste (blunt) lub focus (dual swords).
Odporność na stun spada nam nawet lekko poniżej human fightera ale dps (damage per second) rośnie.
Ta opcja jest świetna do PvM (najlepsza obroną jest atak) i w pewnych sytuacjach może się sprawdzać w PvP (BW set podnosi nam tez running speed co ułatwia walkę z magami ale już np. z tankami mamy mniejsze szanse ze względu na to, że bardzo łatwo nas zestunować i mamy mało HP).
Slabość stun resista można jednak nadrobić po 61 lev jeśli mamy na sobie majestic set – on daje 50% odporność na stun.

3. Balanced
Opcja zakładająca, że utrzymujemy równowagę między CON a STR.
Unikamy w ten sposób słabości jakie mają poprzednie rozwiązania ale też nie korzystamy z ich zalet.
Ponieważ nie modyfikujemy CON/STR/DEX to mamy sporo miejsca na dyesy i latwiej nam jest zrobić dyes +4WIT/-5INT (podnoszenie WIT kosztem INT jest dla nas bardzo korzystne bo INT absolutnie NIC NIE DAJE BH).


WNIOSKI

Z czystym sumieniem nie mogę polecić BH każdemu bo nie jest on wdzięczną postacią do grania.
Na pewno znajdą się postacie które są mocniejsze, ciekawsze w prowadzeniu czy milej widziane w grupach.
Ale jeśli komuś zdecydowanie podoba się dorf od strony role-playing (innymi słowy: chce grac dwarfem) i nie jest kompletnym samotnikiem to BH może mu dać sporo funu.
Jest to też dość dobra postać dla początkującego z tego względu ze dobrze się nią zarabia już od 10 lev i nie jest skomplikowana.
Wiec jeśli dorf nam się znudzi lub po 45 lev nagle zorientujemy się, że nie mamy z kim grać a solo praktycznie już nie dajemy rady to zarobione nim pieniądze zainwestujemy w inna postać która dzieki temu szybko dogoni BH w levelowaniu.

Tekst w całości dotyczy gry na oficjalu więc mogą być pewne różnice co do niektórych aspektów gry na L2X.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Polskie Forum L2X Strona Główna -> Newbie Guide Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin